Posilování spodní části břicha


Jak cvičit spodní břicho?

Spodní břicho je prevít, protože se stále méně často zapojuje v našem sedavém způsobu života. Cvičme břicho jako každý jiný sval. Někdo ho necvičí vůbec a jiní naopak téměř jen břicho. Obojí moc rozum nedává, proto se podívejte na mou ukázku cviků na břicho.

Správná technika posilování břicha

Dejte si pozor na to, abyste v tréninku břicha nezapojovali přitahovače místo břišních svalů. Správná technika je v tomto případě zásadní, aby náš trénink splnil účel. Zvolme si proto takové cviky, kde nemáme nohy zasunuté např. do žebřin nebo na šikmé lavici za ty válečky. Potom si dopomáháme špičkami a nártem a aktivují se nám přitahovače místo břišních svalů. Dal bych si také záležet na rozsahu cvičení. Ne vždy platí čím větší rozsah, tím lépe. Břicho nás musí při cvičení „pálit“ a měli bychom se u něj trochu i třepat. To může být správná známka toho, že naše břišní svaly pracují.

Dýchání do břicha

Břicho je o správném dýchání. Doporučuji vyzkoušet si doma před zrcadlem krátké dechové cvičení – spíše takový test, kdy si zarazíte (doslova) ukazováček každé ruky různě do břicha – libovolně se nadechněte a zkuste výdechem vytlačit prsty směrem ven a do strany (jakoby jste snědli kopačák).

Více videí naleznete na mém youtube kanálu – Jakub Bugris