Jídelníček


Výživový plán za 5 min

Co potřebujete k tomu, abyste si sestavili svůj vlastní jídelníček? Musíte si uvědomit, jak se stravujete. Udělat si takovou menší analýzu svého dosavadního stravování. Jedl jsem dnes kuře s rýží? Měl jsem na snídani vločky s medem? Ke svačině sušenku a na večeři špagety? Vše si poctivě zapisujte a zkuste co nejlépe odhadnout své porce (gramáže). Až to všechno bude na papíře, dokážete spočítat, kolik kalorií za den sníte.

Denní výdej kalorií

zdravy zivotni styl protahovani v parku
Zdravý životní styl a protahování v parku

Byl jsem ráno v práci? Co v ní vlastně mám za pohyb a jak ohodnotím fyzickou náročnost? Po práci legraci nebo nějaký sport? Chodím často nebo se častěji věnuji domácím pracím? Koukám se na televizi, chodím na procházku se psem nebo třeba vařím? Všechno si zase dejte na papír a zkuste (co nejlépe) odhadnout hodiny (minuty) těchto aktivit.

Jak vypočítat bazální metabolismus

BM = Bazální metabolismus:

Muži: 10 * váha + 6.25 * výška – 5 * věk + 5
Ženy: 10 * váha + 6.25 * výška – 5 * věk – 161

Ten správný jídelníček

Polovina úspěchu je v to si uvědomit, co za jídlo vlastně jíme a zdali nám je prospěšné. Uvědomit si kvalitu, porce a časy, kdy jídlo jíme. Pokud se budete ve stravě stále vzdělávat, tak zjistíte, že některé potraviny se navzájem negativně ovlivňují, vstřebatelnost minerálů, využitelnost bílkovin atp. V takovém případě se doporučuji obrátit na specialistu se zkušenostmi, který vám dokáže doporučit směr a vhodný jídelníček. Jestli je správný, to se potřebuje nejprve odzkoušet. Kdo si s tím dá práci, ten uspěje!

Nechte se inspirovat zdravým a vyváženým jídlem v článku:  healthy food

Pokud chcete poradit s vhodným výživovým plánem, vysvětlit různé pojmy ve stravě, obraťte se na mě: kontaktuj výživového specialistu